Parama dėkojame




Sprogimas

Dyzelgeitas Amerikoje: „Fiat Chrysler“ sumokės 515 mln. dolerių

 

„Fiat Chrysler“ sutiko sumokėti 515 mln. dolerių žalos atlyginimui dėl kaltinimų, kad bendrovė įdiegė programinę įrangą, skirtą sukčiauti taršos išmetimo testų metu, ketvirtadienį pranešė Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas.

Autopramonės milžinas atšauks ir sutvarkys per 100 tūkst. dyzelinių automobilių JAV. Įmonei tai kainuos apie 185 mln. dolerių. Likusios lėšos bus panaudotos baudoms ir žalos atlyginimui Jungtinėms Valstijoms ir Kalifornijos valstijai.

JAV pareigūnai teigė, kad bendrovės 2014-2016 m. pagamintuose „Ram 1500“ ir „Jeep Grand Cherokee“ modelių automobiliuose buvo įdiegta programinė įranga, skirta nurodyti mažesnius nei iš tikrųjų taršos išmetimo duomenis testų metu.

Dėl sukčiavimo testų metu dyzeliniai automobiliai išmetė „kur kas didesnį nei leidžiama“ azoto oksido ir kitų teršalų kiekį, teigiama Teisingumo departamento pranešime.

„Fiat Chrysler“ pažeidė įstatymus ir ši bausmė rodo kitiems gamintojams – kas bus, jei taip įžūliai pažeidinėsite įstatymus“, – sakė generalinio prokuroro pavaduotojas Jesse`as Panuccio.

Kalifornija gaus 78,4 mln. dolerių žalos atlyginimui, o valstijos prokuroras Xavieras Becerra tikino, kad automobilių gamintojas bandė „išvengti taršos standartų sukčiaudamas“.

„Įmonė ne tik pažeidė įstatymus ir nuvylė mūsų pasitikėjimą, bet ir padarė tai žalodama mūsų aplinką. Šiuo nuosprendžiu laikome „Fiat Chrysler“ kaltu ir prisiteisiame svarbias lėšas mūsų aplinkosaugai stiprinti“, – teigė X. Becerra.

„Fiat Chrysler“ byla sekė po „Volkswagen“ skandalo, kuris lėmė milijardus dolerių siekiančias baudas bendrovei ir kaltinimų pareiškimą buvusiems Vokietijos automobilių pramonės milžino vadovams.

Skirtingai nei „Volkswagen“ atveju, pasak Teisingumo departamento, „Fiat Chrysler“ iš pradžių nepripažino, kad automobiliuose buvo įdiegta sukčiavimui naudojama programinė įranga.

„Užtrukome, kol supratome, kaip „Fiat Chrysler“ pavyko sukčiauti“, – žurnalistams sakė vienas JAV pareigūnas, tikindamas, kad tyrėjai turėjo kruopščiai įsigilinti į programinį kodą.

Tuo tarpu „Fiat Chrysler“ ir toliau neigia savo kaltę ir teigia, kad pažeidimai nebuvo daromi tyčia.

„Fiat Chrysler“ sutikimas atlyginti žalą nekeičia bendrovės pozicijos. Įmonė niekada tyčia nepažeidinėjo įstatymų ir nesukčiavo taršos emisijų testuose“, – teigiama „Fiat Chrysler“ pranešime.

Pasak gamintojo, reikalingas transporto priemonių sutvarkymas bus greitas, nes tereikia pakeisti programinę įrangą.

„Suprantame, kad byla sukėlė mūsų klientų nerimą, tačiau tikime, kad taikus sprendimas padės išlaikyti klientų pasitikėjimą mumis“, – sakė Markas Chernoby`is, „Fiat Chrysler“ Šiaurės Amerikos padalinio automobilių saugumo vadovas.

Tačiau Teisingumo departamentas patikino, kad „Fiat Chrysler“ sutikimas atlyginti žalą neatleidžia bendrovės vadovų nuo galimos baudžiamosios atsakomybės ar pavienių gyventojų pateiktų ieškinių.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode