Sprogimas

Kas tiesa, o kas tėra mitai: ar per vairavimo egzaminą galima kalbėti su egzaminuotoju

 

Vairavimo egzaminas kai kuriems jį laikantiems žmonėms sukelia daug streso, ypač, jei kas nors vyksta ne pagal planą. Kartais iš vėžių gali išmušti net ir toks dalykas, kaip nežinojimas, kokiu būdu, atsisėdus į nepažįstamą automobilį, reikia sureguliuoti vairuotojo sėdynę. Tačiau ar tai gali būti neišlaikyto egzamino priežastimi?

Vienoje socialinio tinklo „Facebook“ grupėje po nesėkmingo vairavimo egzamino jo neišlaikiusi moteris guodėsi, kad jai koją pakišo tai, jog vairuotojo sėdynė buvo per toli, todėl ji negalėjo gerai pasiekti pedalų, o tai lėmė papildomą stresą ir klaidas per egzaminą.

Pasak egzamino neišlaikiusios moters, egzaminą ji laikė su tokiu pačiu automobiliu, su kokiu egzaminą ji laikė prieš tai. Tiesa, ankstesnio bandymo metu dėl sėdynės atstumo problemų nekilo, o šį kartą, net ir sėdynę pritraukusi iki galo, automobilio pedalus ji vos galėjo pasiekti, todėl mano, kad buvo netvarkingas šio automobilio sėdynės reguliavimo mechanizmas.

Todėl kyla klausimas – ką daryti tokiu atveju? Ar vairavimo instruktorius gali padėti ir pasakyti, kaip susireguliuoti sėdynę, veidrodėlius ir vairą, ar tai jau egzaminą laikančio žmogaus problema? Ir ar galima paprašyti pakeisti automobilį, jei įtariama, kad tas, su kuriuo laikomas egzaminas, yra netvarkingas?

Klausti – galima

Apie tokią nesėkmingą vienos vairuotojos patirtį išgirdusi VĮ „Regitra“ Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė sako, kad daug atsakymų į įvairius su egzaminu susijusius klausimus galima surasti dar prieš atvykstant į jį.

„Būsimiesiems vairuotojams, kurie ruošiasi laikyti egzaminus, „Regitra“ rekomenduoja pirmiausia apsilankyti įmonės interneto svetainėje, kur galima rasti daug naudingos medžiagos – teorijos egzamino temas, bandomąją teorijos egzamino versiją, patikrinimo prieš važiavimą klausimus ir kt.“, – LRT.lt sako E. Bardauskienė.

Ji priduria, kad „Regitra“ yra sukūrusi ir gausybę mokomosios medžiagos, kuri leidžia geriau pasiruošti tiek vairavimo teorijos, tiek ir praktikos egzaminams. Pavyzdžiui, internete galima rasti 17 vaizdo klipų, kurie yra tarsi virtualios vairavimo pamokos.

Dar du vaizdo klipai leidžia žingsnis po žingsnio pamatyti, kaip vyks egzaminai, kokių dokumentų reikės bei ko iš būsimojo vairuotojo bus tikimasi egzamino metu.

„Vairavimo egzaminai yra apipinami įvairiais mitais, kurie labai dažnai yra visiška netiesa. Štai neretai galvojama, jog egzamino metu kalbėti su egzaminuotoju negalima. Taip tikrai nėra, jei asmuo kažko nesuprato ar neišgirdo, tikrai galima perklausti ir pasitikslinti.

Pavyzdžiui, automobiliai yra skirtingi, tad tikrai galima paklausti, kur rasti rankenėlę sėdynei, vairui, veidrodėliams ar kitiems prietaisams sureguliuoti“, – tikina E. Bardauskienė.

Ji teigia, kad siekiama užtikrinti aukštą egzaminų kokybę, todėl egzaminuojama su gana naujais automobiliais, kurie yra ne senesni kaip 3 metai ir, žinoma, jie privalo būti techniškai tvarkingi.

Jei egzaminuojamojo netenkina automobilis, galima atsisakyti laikyti egzaminą ir užsiregistruoti kitai datai be jokių papildomų apribojimų.

„Kadangi egzaminai yra suplanuojami visai dienai ir naudojami visi turimi automobiliai, pakeisti transporto priemonę tiesiog nėra praktinės galimybės, todėl egzaminą tenka perkelti į kitą dieną“, – pažymi E. Bardauskienė.

Be to, galima turėti omeny, kad, jei egzamino išlaikyti nepavyksta, tačiau egzaminą laikęs asmuo su tuo nesutinka, tokį sprendimą galima skųsti.

„Tais atvejais, kai asmeniui, laikiusiam praktikos egzaminą, kyla abejonių, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po įvykusio egzamino jis gali kreiptis į padalinį, kuriame laikė egzaminą ir pateikti prašymą peržiūrėti egzamino vaizdo įrašą. Jei to nepakanka, tuomet per 3 darbo dienas nuo egzamino galima pateikti apeliaciją. Sprendimas dėl apeliacijos priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jos gavimo.

Apeliacijos nagrinėjimo metu komisijos nariai analizuoja vaizdo įrašą, egzamino ataskaitą, situaciją paaiškinančias schemas ir kitą susijusią informaciją. Esant poreikiui, gali būti pakviestos ir išklausytos ginče dalyvaujančios šalys bei įvairių sričių specialistai“, – pabrėžia E. Bardauskienė.

Vairuotojai turi pasiruošti ne tik egzaminui

Vairavimo mokyklos vadovas ir vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis tikina, kad taisyklingas sėdynės, veidrodėlių ir vairo sureguliavimas yra pati pirmoji teorijos pamoka, ir teigia, kad jei žmogus neatsisės taisyklingai, tai ir vairuoti automobilį gali būti neįmanoma. O ruošiantis egzaminui, pravartu įgyti įvairios praktikos.

„Mokymo proceso metu yra idealu, jei mokinys išbando kelis skirtingus automobilius ir supranta, kad gali būti skirtingas reguliavimas“, – LRT.lt sako K. Povilaitis.

Jis taip pat mano, kad mokytis tik egzaminui nėra teisinga nuostata ir mokymosi metu būtina įgyti suvokimą, jog vairuoti teks ne tik per egzaminą ir ne tik tokį automobilį, kokiu buvo mokomasi arba laikomas egzaminas.

„Tai yra paties žmogaus atsakomybė, atsisėdus prie naujo, jam nepažįstamo automobilio vairo, pirmiausia susipažinti su jo valdymu. Juk negali, išvažiavęs į gatvę ir pradėjus lyti, pradėti ieškoti, kaip valdomi valytuvai, kai tu jau važiuoji.

Taip pat, pavyzdžiui, išvykus atostogų į kitą šalį ir nuomojant automobilį gali nutikti taip, kad užsisakote vieną, bet atvykę gaunate kitą automobilį. Todėl reikia suprasti ir pasiruošti, kad gali tekti sėsti į nepažįstamą automobilį“, – pastebi K. Povilaitis.

Minėtuoju atveju, kai moteris neišlaikė egzamino, vairavimo instruktoriaus manymu, nesėkmę galėjo lemti ne viena, bet kelios priežastys. Visų pirma, per menkas pasiruošimas prieš egzaminą, nes yra suteiktos visos galimybės susipažinti su reikalavimais ar net egzamino užduotimis, tereikia skirti laiko ir su visa informacija susipažinti.

Įtakos neigiamam rezultatui galėjo turėti ir instruktorius, kuris ruošė egzaminui. K. Povilaitis nedrįsta teigti, tačiau svarsto, kad mokymo proceso metu instruktorius galėjo neteisingai suprasti arba neišgirsti atitinkamų klausimų, todėl mokinė ir nebuvo egzaminui pasirengusi iki galo. Tačiau galiausiai, jo manymu, koją visgi pakišo baimė.

„Manyčiau, kad šiuo atveju koją pakišo baimė. Į egzaminą atvykęs žmogus bijo ko nors paklausti, nes, neduokdie, ne taip paklausiu, todėl dėl to gali nukentėti galutinis įvertinimas. Bet tikrai nereikia bijoti klausti.

Egzaminuotojas taip pat yra žmogus, juo labiau, kad „Regitra“ deda daug pastangų darbuotojams parengti, kad jie mokėtų bendrauti su žmonėmis ir egzamino metu būtų patiriamas kaip įmanoma mažesnis stresas ir egzaminuojamasis galėtų parodyti, kaip iš tikrųjų jis moka valdyti automobilį“, – teigia K. Povilaitis.

Galiausiai vairavimo mokytojas atkreipia dėmesį, kad prieš egzaminą galima susipažinti su automobiliu, kuriuo egzaminas ir bus laikomas. Galima apsižvalgyti ir susipažinti su įvairiais prietaisais, viską susireguliuoti, kaip reikia. Todėl jis pataria neskubėti ir išnaudoti visas galimybes, žinoma, prieš tai susipažinus su egzamino reikalavimais.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode